U mnie 2 razy nic nie znaleźli, dopiero za trzecim razem zdiagnozowali miejsce wycieku
[O1] napęd 4x4
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez mateusz18522Po przeczytaniu tematów myślę że jest to nieopłacalna modyfikacja a szkoda. Taniej jest kupić inny samochód z 4x4,ale czy była w sprzedaży O1 w nadwoziu hatchback ?
ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
Komentarz
-
-
Po za elementami zawieszenia i przeniesienia napędu to dodatkowo płyta podłogowa jest inna, podłoga bagażnika jest inna, zbiornik paliwa 2 komorowy, układ wydechowy i jeszcze wiele innych detali.
Przeróbka raczej mało opłacalna.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez eXna rynek polski nie wypuszczano 4x4 sedan/liftback. ale u sasiadow jezdzilo tego troche.ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
Komentarz
-
-
Nie trzeba szukać daleko - u nas na forum są takie Octavki :wink:Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
cześć. w OI była wersja liftback 4x4 z silnikiem ATD. fakt jest 1 - model prawie niedostępny na rynku, niestety... temat przebudowy auta rozkminiałem jakiś czas temu i tak jak pisali koledzy, pół dupy trza przespawać, bo inna. ale tak na serio, to już chyba wolałbym mieć ESP niż 4x4 na Haldex'ie. jak dupa zaczyna wyprzedzać przód, to większość nieznosi tego chrobotania w napędzie. tak naprawdę to 4x4 jest dobry jak siedzisz w głębokim śniegu itp. bo charakterystyka Haldex'a nie nadaje się zbytnio do rajdowej jazdy po "polski drogach". już lepiej mieć konkretne opony i kontrolę trakcji, która załatwia nasze błędy w technice jazdy, oczywiście do pewnego stopnia te błędy, bo zupełnych debili to nikt/nic nie poprawi, no poza św. Piotrem, ale tam to już inna historia... sumując, jest możliwy taki swap, ale to niesamowita rzeźnia wręcz i kupa kasy. na dobrą sprawę, to 3 auta można by za taki projekt kupić, ale jak ktoś ma za dużo "czasu"... to powodzenia w modach.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
U nas Rzeszowie kolega ma 4x4 1,8 20v ARX 150 KM liftback. Nieźle to śmiga no i kolega klubowy ma już chyba doktorat z haldeksa, bo auto ma tył zupełnie inny zawieszenie, napęd, podłoga dużo wyżej. Ta octavia ma bliżej do audi a3 4x4 niż do zwykłej octavii. Generalnie poszukaj sobie samochodu i nie baw się w przeróbki..
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez phonemanTa octavia ma bliżej do audi a3 4x4 niż do zwykłej octavii.
Zamieszczone przez phonemanU nas Rzeszowie kolega ma 4x4 1,8 20v ARX 150 KM liftback.W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065.....bo charakterystyka Haldex'a nie nadaje się zbytnio do rajdowej jazdy po "polski drogach". już lepiej mieć konkretne opony i kontrolę trakcji....
Jeżdżę OII 4x4 i nigdy więcej nie wrócę do ośki!
Jak ktoś nie ma doświadczenia lub zrobił tylko kilkadziesiąt km-ów autem z haldexem to nie powinien się wypowiadać :wink:
Minusy 4x4:
- hamuje jak ośka
- waży 150-200kg więcej niż ośka(czasami to plus)
- reduktor i wał utrudniają pracę przy zakładaniu większej turbiny, dlatego u mnie nie siedzi gt22...Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065ale tak na serio, to już chyba wolałbym mieć ESP niż 4x4 na Haldex'ie. jak dupa zaczyna wyprzedzać przód, to większość nieznosi tego chrobotania w napędzie. tak naprawdę to 4x4 jest dobry jak siedzisz w głębokim śniegu itp. bo charakterystyka Haldex'a nie nadaje się zbytnio do rajdowej jazdy po "polski drogach". już lepiej mieć konkretne opony i kontrolę trakcji, która załatwia nasze błędy w technice jazdy
Co do jazdy 4x4 na polskich drogach nie zgodzę się można poganiać jeśli oczywiście ma się odpowiednia moc auta, a dodatkowo jeśli ktoś wymaga dużo więcej niż sam 4x4 zawsze można napęd dodatkowo zeszperowac.
Nigdy się nie spotkałem ze stwierdzeniem, że jazda autem na przod z ESP wybaczy więcej błędów niż jazda autem 4x4, osobiście widziałem różnice mojej Octavi a znajomego WRX 'a na jeździe w zakrętach na nawierzchni pokrytej cieńką warstwa śniegu.
Komentarz
-
-
kmink i ces, nie ma co porównywać takiej "taczki" jaką jest OI do WRX`a lub A3 czy nawet O2. to są zupełnie inne technologie. napisałem "taczka", bo każdy średnio obeznany z motoryzacją, jak sobie poogląda OI, to dojdzie do takiego wniosku, że to bardzo budżetowe auto. nawet w najlepszej wersji wyposażenia, bo to inne przedziały klasowe, WRX to auto sportowe, A3 podpada pod premium, O2 ma technologie o ładnych parę lat młodsze, czyli duuużo sprawniejsze. jak Ci "dupa" zaczyna wyprzedzać "ośkę", to trzeba naprawdę sporo mieszać kierą, żeby pod TIR`a nie wjechać, albo do najbliższego rowu, lub w 40-letnią topolę o gr. pnia lekko licząc 60-70 cm. napisałem wcześniej o "polskich drogach", bo niestety, takie mamy realia. TIR-y, dziury jak TIR-y, grube drzewa - też jak TIR-y, brak poboczy i banda małolatów, którym rodzice kupili furę z 200KM pod maską, bo "synek zaliczył maturę". ile razy czytaliście o wypadku gościa mającego prawko parę dni :?: fura za 150kzł - na złom, bo się owinęła w okół drzewa, 2 ofiary śmiertelne, bo koledzy nie mieli zapiętych pasów, bo po co :?: w końcu jadą bezpiecznym autem, ale fizyki nie da się oszukać, kierowca oczywiście przeżył, ale do końca życia będzie na wózku. jak gdzieś znajdę, to wkleję fotki A3, po takim właśnie wypadku. auto dało się zidentyfikować, po 1 tylnej lampie, bo reszta rozjeb.....ła o drzewo i w promieniu kilkudziesięciu metrów. teściowa /jest pielęgniarką, jechała do pracy/ nie wiedziała gdzie gościa dotknąć, bo to był po prostu wór strzaskanych kości i popękanych organów. ufff... sorry za to uniesienie, ale techniki jazdy nikt nie przeskoczy. ostatnio był test na torze w Kielcach. Nr 1 amator, ale doświadczony, bo gdzieś tam jeździł amatorsko na radach, ale w rajdowej furze, Nr 2 zawodowiec/rajdowiec w cywilnej odmianie auta. wynik był oczywisty, wygrała technika jazdy nad techniką aut. nie mam najechane Bóg wie ilu km, ale miałem już parę takich sytuacji, że dobre opony i zimna krew ocaliły mi życie i auto. dokładnie w tej kolejności. a w sumie Haldex w OI jest przydatny w tak małej ilości sytuacji, że odpuściłem sobie ten temat w tym aucie. po prostu do ścigania to się nadaje nijak. jak ktoś ma potrzebę jazdy w trudnym terenie, bo jest np. listonoszem lub weterynarzem na wsi lub w górach, to ten patent jest jak najbardziej OK. w tym momencie OI, silnik 2,0 + LPG i jak to mówią "cały świat".Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez UdeskyPrzecież A3 ma to samo co Octavia?.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez UdeskyA3 i premium? To compact i do tego też ma haldexa. Natomiast O2 to zupełnie inne auto niż O1.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Tony065 dużo nie wiesz nawet o WRX (230km w zimie można fajnie pośmigać ale tak niestety auto słabe i drogie w utrzymaniu) ponieważ skrzynia tam pada bardzo szybko poprawiona została w wersji WRX STI, A3 S3 O1 to praktycznie to samo te same podzespoły zawieszenie silnik jeśli mowimy o beznynie a nie o klekocie w S3 też masz haldexa.
Tylko Ty nie bierzesz pod uwagę tego ze ja mowie napędzie Haldex + sterownik bo sam haldex w o1 czy s3 to kupa ponieważ tylnia os dołącza się kiedy przód traci przyczepność i tu się zgodzę ze seryjny napęd 4x4 w O1 jest slaby jak barszcz ale co to jest 1k zł na sterownik do napędu i sam jak chce programujesz napęd 4x4 kiedy ma się złączać.
Widziałem posty na zagranicznych forach z O1 o mocy 600km ile to wytrzyma to inna sprawa, z OCP na pewno bardzo mocne O1 rs ma s3 chris bo nie raz widziałem go w kamieniu.
Komentarz
-
-
nie jeździłem OI 4x4 ale w następny weekend sie przejadę po zakrętach bo kolega właśnie przywiózł takie auto na handel...mam nadzieje że będzie mokro :szeroki_usmiech ciekaw jestem czy faktycznie jest aż tak źle z tym haldexem I gen.
Tylko tak jak pisałem wcześniej, trzeba trochę więcej przejechać km-ów żeby wyrobi sobie obiektywna opinięChiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065to już chyba wolałbym mieć ESP niż 4x4 na Haldex'ie. jak dupa zaczyna wyprzedzać przód, to większość nieznosi tego chrobotania w napędzie. tak naprawdę to 4x4 jest dobry jak siedzisz w głębokim śniegu itp
Zamieszczone przez kminkJak ktoś nie ma doświadczenia lub zrobił tylko kilkadziesiąt km-ów autem z haldexem to nie powinien się wypowiadać
Komentarz
-
-
jeżdżę 4x4 OI jakieś 4 miechy, wcześniej tylko ośka i powiem tak, nigdy więcej ośki
rożnica jak dla mnie jest odczuwalna od razu, rusza się sto razy lepiej, wiadomo hamuje się w zależności od jakości opon, a czy jest cięższy hmm nie odczuwam.
Wiadomo porajdować się tym nie da neistety za mała moc :/ ale od czegoś trzeba zacząć, nie od razu rzym zbudowano...
P.S. a może ktoś doradzi skąd zdobyć taki sterownik do Haldex'a lub kto by się tym mógł zająć (okolice Bielska-Białej)
Komentarz
-
Komentarz